Альтернативна школа повного дня


Альтернативна школа повного дня для дітей з  5 років – 0-4 класи.

Освіта у нашій країні зараз знаходиться у кризовому стані, оскільки освітня система на етапі серйозних змін. І це не дивно, адже світ навколо змінюється дуже швидко.

Існує думка, що професії для 40% сьогоднішніх першокласників ще навіть не придумані. Чого ж саме учити дітей в такому динамічному світі?

Наша ціль – створити середовище, яке мотивуватиме кожного учня удосконалювати знання протягом всього життя, освоювати щось нове, уміти брати на себе відповідальність. Адже навчання протягом всього життя – це тенденція нашого часу. Також необхідно розвивати у дітей важливі якості –критичне мислення, комунікативні навички, вміння співпрацювати.

Наша методика навчання допомагає дітям отримувати знання цікаво, легко та без перевантажень. Отримані знання діти вмітимуть застосувати у майбутньому.

Ми допомагаємо дітям розкривати їх таланти, навчаємо самостійно приймати рішення і відповідати за них.

В основі нашої методики – розробка та використання індивідуального навчального плану для кожного учня. 

Сьогодні ми представляємо вам школу інноваційну, креативну! Ми кинули виклик традиційному навчанню. Ми представляємо школу,  з якої  забрати дітей додому буде просто неможливо!

-Ні традиційній розстановці парт і столів! Меблі у класі мобільні. ЇХ можна розставляти в залежності від типу завдання, яке виконуватимуть діти, регулювати висоту та положення для кожного учня.

– В класах «стіни, що говорять» з окремими тезами і правилами для учнів та вчителів також. Ми не робимо дітям акцентів на запам’ятовуванні усіх існуючих правил, а навчаємо при необхідності ці правила знайти та використати.

– Ми враховуємо особливості інтерактивних дітей.

Їм не можна сказати «не гойдайся на стільчику», «не стукай ручкою», їм необхідно допомогти «заземлитись» індивідуально – правильно. Для цього наші педагоги проходять навчання самі для роботи з такими дітьми.

– Знайдеться затишне місце для усіх.

– Школа сприятиме розвитку творчості у дітей. 

Адже, як говорив Лев Толстой, «школа повинна бути творчою. Якщо учень в школі не навчився сам нічого творити, то і в житті він буде тільки наслідувати, копіювати».

Вчитель нашої школи – це навігатор, порадник, він спрямовує учня, дає поради, підтримує і мотивує дитину розвиватися. 

У своїй роботі ми керуємося принципами гуманної педагогіки, яка зорієнтована на особистість дитини, абсолютне заперечення авторитарної (наказової, повелительської) педагогіки. Адже, за словами відомого педагога Ш. Амонашвілі, «грубість принижує людину.  Діти не жорстокі, доки не зіткнуться із жорстокістю у відношенні до себе».

Коли педагог завжди спішить до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді і діти будуть спішити та щиро радіти кожній зустрічі зі своїм педагогом.

Завдяки індивідуальному підходу, проектній діяльності, інтеграції предметів і факультативним заняттям школярі вчаться із ентузіазмом та підвищеним інтересом. Ми пропонуємо тривимірне навчання (пізнати, доторкнутися, спробувати, зробити самим). Наприклад, вивчаючи літературний твір, ми говоримо про історію його створення, аналізуємо персонажів з точки зору описаного історичного періоду, а потім презентуємо драматизацію твору по завершенні вивчення.

Також ми організовуємо тематичні, проектні екскурсії для практичного закріплення матеріалу.

Більшу частину нашої навчальної програми становить проектна робота. Що ж таке проект? Це групова робота дітей, навчання в команді, експерименти і практичні дослідження, а також академічна складова, тобто навчальна програма Держстандарту. 

Для цікавого та ефективного навчання проводиться інтеграція предметів. Наприклад, малювання об’єднане з природою, а гуманітарні науки з математикою. Школярі публікують статті, знімають мультфільми на заняттях з психологом та обирають найрізноманітніші проекти для вивчення.

У нас немає дзвінків – загальної системи оповіщення. За часом слідкує педагог, плавно направляючи діяльність до завершення уроку. Якщо у дитини є потреба вийти в туалет чи попити води, він може спокійно встати і вийти. Також дитину завжди почують, коли вона висловлює свою думку.

Учні отримують тільки описові оцінки. Вчитель може детально написати для батьків, що дається дитині легко, а які моменти викликають труднощі. У вчителя є план того, що він повинен навчити дітей (по основних предметах), але те, як він це зробить, як розділить час, які обере завдання, педагог вирішує самостійно.

Уроки тривають по 35 хвилин, з великою перервою для прогулянок, активних ігор. Але деякі інтегровані заняття можуть тривати до 75 хвилин, та вони матимуть невеличку перерву для відпочинку.

Щодо додаткових занять – тут ми опиратимемось на думку батьків. Другу іноземну мову оберемо за вашим спільним рішенням. Також пропонуємо додатково шахи та театральну студію для інтелектуального та творчого розвитку дітей.

Отже, наша альтернативна школа ставить на перше місце інтереси дітей. За мету ми обрали – навчити дитину вчитися, щоб вона могла застосувати свої знання у майбутньому. 

«Ми навчаємо дітей, діти учать нас, а разом ми вчимося любити учитися».